Az életszint határozza meg a játékos állóképességét, ami növekedhet bizonyos szinteken, ha elég EXP pontot szerzet. A küldetés vagy egy harc folyamán előfordulhat, hogy megsebesülhet kisebb vagy nagyobb támadás után. Minél súlyosabb egy sérülés, annál több pontot veszít az életszintjéből a játékos (ez a mesélőtől vagy a bírótól függ). Kisebb sérülés helyrehozására elég bevenni egy-két energonkockát és az életszint a maxon. Ha komolyabb sérülést szerzett a játékos, akkor az illetőt a gyógyító állomásra viszik automatikusan (hacsak nincs a közelben egy szerelő, orvos vagy egy szakértő, aki tud segíteni a sérülten). Amíg az ellátás tart, addig bent kell maradni, és majd szólunk, hogy mikor lehet távozni.
Teljes életszint kifogyás esetében a játékos meghal. De nincs akkor se semmi baj, ha a karakternek kaputt. Két leehtőség van az úgynevezett "feltámasztásra".
1. Egy új karaktert indíthat ugyanazon a szinten, ahol a meghalt, néhai karija tartott, hogy ne kelljen megint mindent elölről kezdenie. De csak akkor adhatunk erre engedélyt, ha maga a karakter már túl van a vizsgán és a játékos megbízható. De itt ugyanúgy az új karakter előtörténetét el kell fogadnunk, mielőtt játszani kezdenek vele!
2. Előfordulhat, hogy az elhalálozás után a szikra életben marad és van remény az újraélesztésre. Itt a szikrát beültetik egy új testbe és aktiválják a játékos halott karakterét. Ilyenkor a játékos még időben megváltoztathatja a karaktere külsejét és új módot, új jellemvonásokat adhat. Ha kedve van, új nevet is adhat a karakternek. Minden esetben az előtörténetet egy új reagban kell kibővíteni az előző karakter játékon belüli történetével és az adatlapját teljes mértékben módosítania kell (jelenlegi szintek és képességek megmaradhatnak). Csak akkor indíthatja el a karaktert, ha megadjuk neki az engedélyt a bővített előtörténete után!
Ha mindkét pontnál szabály megszegést látunk, az illetőnek nem adatik meg lehetőség és akkor kezdheti elölről!